Locked Guest 20: «Φυλακίσαμε» τον Στάθη Παχίδη για 60′

02 Μαρ Locked Guest 20: «Φυλακίσαμε» τον Στάθη Παχίδη για 60′

Ένα απίθανο πρότζεκτ, 60 περίεργες ερωτήσεις, ένας ανυποψίαστος καλεσμένος κάθε εβδομάδα στο Locked!

Σε μία άλλη εποχή ο Στάθης Παχίδης θα ήταν ντετέκτιβ, ήρωας του Τζέιμς Ελρόι. Θα σύχναζε σε στέκια διανοούμενων και θα πυροβολούσε με τις θανατηφόρες ατάκες του. Στην εποχή μας είναι μία από τις πιο αγαπημένες φιγούρες της πόλης. Διαβάζει μανιωδώς, γράφει βιβλία, γεννά στίχους, τραγουδά και συνδημιουργεί σχήματα που αφήνουν εποχή, όπως οι «Άγαμοι Θύται». Ένας αυθεντικός καουμπόι της Ανατολικής Θεσσαλονίκης και ένας ωραίος τύπος για να κλειδωθείς μαζί!

Ποιο τραγούδι ψιθύριζες ανεβαίνοντας τα σκαλιά του Locked;

Χιχι… «Locking ??? on haven’s door» του Ρομβέρτου του Ντίλαν και «Τα μάνταλα» του Bill Tsitsanis – ήταν πολλά τα σκαλιά και τα είπα και τα δυό.

Τραγουδάς ή γράφεις καλύτερα;

Επιζητώ και ασκούμαι στην «προφορική», ενίοτε και στην τραγουδιστή γραφή. Δίλημμα μέγα έως υπαρξιακό για μένα, που το απαντώ κατά περίπτωση, αν πρόκειται για τραγούδι. Τα τραγούδια είναι ρόλος και δε γίνεται να μου πηγαίνουν όλα όσα γράφω. Μέχρι ν’ αποφασίσω όμως ότι δεν… δράμα μεγάλο. Δύσκολο να μπορείς να δεις τον εαυτό σου ως τρίτος.

Με δεδομένο ότι τέλειωσες Νομική, ποια πολύκροτη δίκη θα ήθελες να είχες αναλάβει;

Τη Θεία Δίκη. Μετά τον ορυμαγδό της Κρίσης, είμαι περισσότερο σίγουρος από ποτέ πως υπάρχει.

Θα αθώωνες τους κατηγορούμενους ή θα καταδικάζονταν;

Δε μπορεί να είμαστε αθώοι έστω κι αν δεν πράξαμε. Παραλείψαμε και ανεχτήκαμε κι είναι εξίσου επιβαρυντικά. Η όποια ποινή πάντως είναι και υποκειμενικό πράγμα—ειρκτή βαρύτατη να σκέφτομαι κάποιαν ή κάποιον μπροστά σε οθόνη σα μοναδική εκδήλωση κοινωνικότητας. Αν βάλω και δόσεις, δάνεια, ΕΝΦΙΑ, εισφορές κι έλλειμμα φωτός, καταντά καταναγκαστικά έργα.

Το 24ωρο σου με τρεις εικόνες.

Με back pack στον ώμο τουλάχιστον τρία χλμ περπάτημα στο κέντρο καθημερινά, μπροστά στo home studio με χορδές και κουμπάκια, ατακολαγνεία με ηδύποτα κι αντροπαρέα ενίοτε κάποια βραδάκια, δε λέω πού.

Αν ήσουν Serial Killer ποιος θα ήσουν και γιατί;

Hannibal Lecter αβλεπώς. Εκτιμώ την παιδεία παντού, ακόμη και στους serial killers.

Με ποιο ντετέκτιβ της αστυνομικής λογοτεχνίας θα ήθελες να περάσεις ένα βράδυ στο Berlin;

Με τον αρχετυπικό Φίλιπ Μάρλοου του Ρέημοντ Τσάντλερ.

Ποια θα ήταν η κυριότερη διαφωνία σας;

«Μα αφού αυτές σου έδωσαν το καθαρό σήμα, πώς τα κατάφερες και ήσουν τόσο εγκρατής;»

Σε ποιο βιβλίο της Αγκάθα Κρίστι θα ήθελες να είσαι ο πρωταγωνιστής;

Ως φυζίκ ταιριάζω για Ηρακλής Πουαρώ, για μις Μαρπλ ή (να φέρω και φίλους) τα πέντε γουρουνάκια?

Ποια αστυνομική σειρά παρακολούθησες τελευταία και τη βρήκες πιο βαρετή κι από τη φετινή πορεία του ΠΑΟΚ στο Europa League;

α) Δυσκολεύομαι να ακολουθήσω ό, τι δήποτε έχει επαναληπτικότητα γενικά.
β) Tίποτα που να έχει σχέση με τον ΠΑΟΚ δεν εμπεριέχει στοιχείο βαρεμάρας.
γ) Eπόμενη μπηχτή για ΠΑΟΚ θ’ αποτελέσει αιτία διακοπής της συνέντευξης.

Θα πάρει ο «Δικέφαλος» πρωτάθλημα ή θα ξεχρεώσει η χώρα; Τι θα γίνει πιο σύντομα;

Φιρί φιρί το πάτε… Η χώρα δε ξεχρεώνει ποτέ (είναι η φύση της τέτοια) ενώ ο μπιζίμ ΠΑΟΚ είναι πάντα ο από μέσα πρωταθλητής.

Τι σε μπερδεύει περισσότερο: Η κοινωνική πολιτική του ΣΥΡΙΖΑ, οι επιλογές της άμυνας του Παναθηναϊκού ή η πεζοδρόμηση της Αγίας Σοφίας;

Μην μπερδεύετε υπαρκτά με ανύπαρκτα—η πεζοδρόμηση της Αγίας Σοφίας είναι υπαρκτή, τα υπόλοιπα όχι.

Αν ήσουν μυστικός ντετέκτιβ της πόλης, ποιο κτίριό της θα αγόραζες για να το μετατρέψεις σε αρχηγείο σου;

Κάποιο δωμάτιο με θέα στην Χριστιανική Αδελφότητα ή ακόμη καλύτερα στην Πρόνοια Απόρων Κορασίδων. Σιγά να μην πήγαινε ο νους κανενός ότι εκεί θα έστηνε το λημέρι του ο αδυσώπητος ντετέκτιβ Stath Pachidow.

Τι αποφεύγεις πιο συχνά: Το πρωινό του ΑΝΤ1 ή την πρωινή κίνηση στο σημείο της ΧΑΝΘ;

Γιατί; Μια χαρά είναι… Τι έχει η πρωινή κίνηση στο σημείο της ΧΑΝΘ; Ας φας και κανένα μισάωρο φρακαρισμένος εκεί, αν είναι να δεις το μπρρρρρ…

Ποιο στενό της Βασιλίσσης Όλγας είναι το πιο κομπλεξικό;

Τι να φταίνε τα στενά από μόνα τους; Τα στενά μυαλά κι οι στενοί άνθρωποι φταίνε. Έχω υποσχεθεί πριν περίπου 30 χρόνια να γράψω το “Kompotheklas street blues” και δε το κατάφερα, λες να φταίει το στενό;

Ποιο λεωφορείο του Ο.Α.Σ.Θ. είναι πιο κοντά στη… ψυχοσύνθεσή σου;

Το 33 μ’ αρέσει, μαζί τους επί τούτου είμαι, κουτσοί στραβοί στον Αγ. Παντελεήμονα.

Αγαπημένο μου φανάρι στην πόλη είναι….

…το πράσινο

Μέσα στο αμάξι μου θα βρεις πάντα….

Ένα μικρό, ξεραμένο πια, ρόδι κομμένο από την αυλή της γιαγιάς μου πριν 17 χρόνια – φυλαχτό.

Η τελευταία φορά που ανέβηκα σε ποδήλατο….

Πέρυσι στην –επί τέλους- Νέα Παραλία μέχρι που ο dr. Coumpie μου το ‘κοψε. Οι μεσήλικες ρωτήστε τον γιατρό σας, όχι τον κατασκευαστή της σέλας.

Άρθρο στο protagon που μετάνιωσα που έγραψα είναι αυτό με….

Άκουσα πολλά για το τελευταίο—προ του θανάτου του- άρθρο μου στο Protagon περί Παντελίδη αλλά αισθητικό ήταν το θέμα και δεν αλλάζω ούτε τελεία.

Έρχεται ο γιος σου και σου λέει ότι έχει επιμεληθεί κινηματογραφικά το νέο σποτάκι των Jumbo, πώς αντιδράς;

Παντού, ακόμη και στις πιο αντίξοες συνθήκες, μπορείς με ευφυή τρόπο να δείξεις ποιος είσαι. Δε θα του συγχωρούσα αν το έκανε χωρίς γούστο κι αισθητική.

Ποιο κατόρθωμα των «Αγάμων Θυτών» αναφέρεις πρώτο σε κάποιους που δε γνωρίζουν το σχήμα;

Το ότι κατάφεραν επί τόσο καιρό να συνυπάρξουν δημιουργικά τόσο διαφορετικοί και ταλαντούχοι Έλληνες. Μετά ήρθε η τηλεόραση…

Περιέγραψέ μου ένα τυπικό βράδυ μετά από μία sold out παράσταση σας.

Σκληρή προπόνηση για απόκτηση γραμμωτών πατσιακών μυών: ψιλοκομμένο, ντουζλαμάς, σαρδένι –σιγά μη ξέρετε τι είν’ αυτά…

Η πιο ακραία εκδήλωση θαυμασμού που συνέβη στην πορεία των «Αγάμων Θυτών»;

Τι να σας πω, εξακολουθεί και είναι μυστήριο ανεξήγητο για μένα: Υπήρχαν γυναίκες που γούσταραν τον Σταρόβα.

Ποιον από όλους αυτούς που έχεις συνεργαστεί στο σχήμα θα κλείδωνες στο Locked και θα προσποιούσουν ότι έχασες τα κλειδιά;

Δωμάτιο στις περιοδείες πάντα μοιραζόμουν με τον Θοδωρή τον Αθερίδη, είναι τακτικό αγόρι και δε ροχαλίζει.

Θα μπορούσε η πρώτη πεντάδα που τους δημιούργησε να συμμετέχει σε μία επιτυχημένη ληστεία;

Όχι ρε, φλωράκια είναι όλοι, ε και λίγο χαρίλαα.

Θα άρεζαν οι «Άγαμοι Θύται» στον Τζέιμς Ελρόι;

Μπααα, ο μέγας Ελρόυ είναι τοιχογράφος κι αμερικάνος. Πώς να εμβαθύνει στο μεταμουρμούρικο μίνιμαλ, υπαινικτικό και μεσογειακό «Είσαι πίκρα σα ραδίκι- μα υπάρχει θεία δίκη» ή «Του οκτάωρου πεσόντες -νανουρίζονται με τσόντες»;

Ποιο νούμερο θα ήταν το αγαπημένο του;

Υποθέτω πως ο σπουδαίος Τζέημς θα εκτιμούσε τον πολυκύμαντο υπαινιγμό του κ. Ντεσεβώ του Γ. Σκαμπαρδώνη.

Ποιο αστυνομικό που διάβασες πρόσφατα «παίχτηκε» ήδη θεατρικά στο μυαλό του Στάθη Παχίδη;

Για να συμβεί αυτό πρέπει να ‘ναι μάστορας ο συγγραφέας και πάντα μου συμβαίνει, όταν διαβάζω τα κείμενα του κλασσικής Παιδείας μαέστρου Ρ. Τσάντλερ – αδυναμίες ειν’ αυτές.

Τι πρέπει να έχει ένας καλό συγγραφέας αστυνομικών;

Ό, τι και κάθε σπουδαίος λογοτέχνης αλλιώς είναι μπανάλ και προβλέψιμος: παιδεία, επιμονή στην περιπέτεια της αφήγησης και γλωσσική αίσθηση, φαντασία και μίσος για τα κλισέ.

Θα έκανες παρέα με τον αστυνόμο Μπέκα;

Προσέχω τις παρέες μου χιχι…Και τις ερωτήσεις-παγίδες επίσης.

Με ποιο βιβλίο από τις «Εκδόσεις Μεταίχμιο» κόλλησες τελευταία;

«Καλά και σήμερα» της Σοφίας Νικολαίδου γιατί είναι και ταλαντούχα και γενναία και φίλη μου και γιατί όλα στην πόρτα μας είναι.

Είναι η «πρώτη φορά Αριστερά» η μεγαλύτερη φούσκα των τελευταίων 20 ετών, μετά την AIRFAST Tickets;

Η μεγαλύτερη φούσκα των τελευταίων ετών είμαστε εμείς. Όσοι έχουμε έφεση και ευήκοον ούς ν’ αναδεικνύουμε φούσκες.

Είσαι όσπριο και επιθυμείς να κάνεις καριέρα. Τι θα ήσουν;

«Fuck S» αν και ποτέ δεν έχω δοκιμάσει ρεβύθια, αναρωτιέμαι ακόμη γιατί υπάρχουν.

Είναι ο Σπύρος Παπαδόπουλος η τελευταία χαρά του μέσου συνταξιούχου πριν τον θάνατο;

Ο Σπύρος μια χαρά ηθοποιός είναι, οι συνταγές περί του τι πουλάει (αχαχάααα) και τα κλισέ είναι που απωθούν. Σέβομαι και θεωρώ γενέθλιο μουσικό έδαφος μου το ελληνικό λαϊκό τραγούδι αλλά υπάρχουν και άλλοι τρόποι παρουσίασης του καθώς και άλλα σπουδαία είδη τραγουδιού στην ακόμη τραγουδοπαραγωγό χώρα. Εύχομαι να τ’ ανακαλύψει η αυτιστική και βαρετά αυτοαναφορική τηλεόραση.

Τι είναι πιο καταθλιπτικό; Τα απογεύματα της Κυριακής ή ο καινούριος δίσκος του Πλιάτσικα;

Τι έχουν τ’ απογέματα της Κυριακής; Μια χαρά είναι, ειδικά αν κερδάει η ΠΑΟΚΑΡΑ.

Αγαπημένη σελίδα του Facebook που επισκέπτεσαι σε καθημερινή βάση;

Σελίδα «Σύλλογος Φίλων κακής μουσικής» –ζουν αυτοί ανάμεσά μας ή εμείς ζούμε ανάμεσά τους;

Μοιάζει περισσότερο ο Ολυμπιακός με την Μπαρτσελόνα ή το ΚΚΕ με προοδευτικό κόμμα;

Η διάθεση προβοκάτσιας μ’ εξιτάρει πάντα και μάλλον το γνωρίζετε. Η Μπάρτσα είναι Η ομάδα, ο Γαύρος είναι η κοινή μας ελληνική ποδοσφαιρική φούσκα, που λέγαμε πριν, και η συνύπαρξη των λέξεων «προοδευτικό» και «ελληνικό κόμμα» είναι ασύμβατη, πόσο μάλλον αν μιλάμε για το περίκλειστο ΚΚΕ.

Ποια είναι η μεγαλύτερη «απόδραση» του σημερινού ανθρώπου;

Η μέσα βουτιά σώζει μόνο. Τι να σου κάνουν τα Μπάντζι Τζάμπιγκ κι από χίλια μέτρα, αν δεν κλείνεις τα μάτια σου ήσυχος το βράδι;

Σου κάνει poke ο Άνθιμος, Like στην προφίλ σου ο Μειμαράκης, σχολιάζει το στάτους σου ο Μητσοτάκης και σου ποστάρει ένα τραγούδι ο Άνθιμος. Τι είναι πιο τρομακτικό;

Μ’ έχετε για τέτοιο τύπο; Σας είπα, προσέχω τις παρέες μου ακόμη και τις ηλεκτρονικές.

Υπολογίζεται ότι το 60% των ελληνικών σειρών κόβεται στα πρώτα 10 επεισόδια. Ποια ελληνική σειρά θα ανάγκαζες έναν θανατοποινίτη να δει για παραδειγματική τιμωρία;

Θα ‘χει τον πόνο του ο θανατοποινίτης, να τον βάλω να δει και τάχα μου ηθοποιούς της αισθητικής «γουρλωμένα μάτια και τονισμένα σύμφωνα»; Ούτε σε φανατικό του Χαρούλη δε το κάνω…

Ποια επιθυμία που εξέφρασες στην εφηβική σου ηλικία στους γονείς σου, είχε την κατάληξη του Μετρό Θεσσαλονίκης;

ΚΑΙ δεν εξέφραζα τις εφηβικές μου επιθυμίες στους γονείς μου ΚΑΙ μη δίνετε βάση στις διαδόσεις των χαμουτζήδων: το Μετρό της Θεσσαλονίκης υπάρχει. Τι? Μόνο εγώ το ακούω?

Ποια επιθυμία που εξέφρασες στην ενήλικη ζωή σου είχε την ευτυχή κατάληξη του Μετρό της Αθήνας;

Όπως το Μετρό της Αθήνας αενάως επεκτείνεται και μπορεί να φθάσει μέχρι και Μάλγαρα, έτσι και για τους μετεφηβικά επίμονους και ψωνάρες, είναι νωρίς ακόμη για αποτιμήσεις—πάμε πάντα γι’ άλλα.

Ήταν τελικά το «Ρετιρέ» μπροστά από την εποχή του;

Μου ζητάτε να τοποθετηθώ για παντελώς ανοίκειο γνωστικό αντικείμενο. Να μιλήσουμε καλύτερα για τον τρόπο αναπαραγωγής των σαλαχίων στη θάλασσα του Μουρμάνσκ;

Τρία πράγματα που σου έχουν λείψει από τη δεκαετία του 1990;

Το ότι ήμουν 26 χρόνια νεότερος, το ότι ήμουν 26 χρόνια νεότερος και το ότι ήμουν 26 χρόνια νεότερος.

Θα ξαναπιάσει διψήφιο ποσοστό στις εκλογές το ΠΑΣΟΚ;

Θα μου πείτε κι εσείς τα νούμερα του ΛΟΤΤΟ; Δε μ’ απασχολούν τα νούμερα του ΠΑΣΟΚ αλλά κάτι άλλα, λεβέντικα ή χρυσαύγουλα.

Πώς θα ήθελες να πεθάνεις;

Μπαμ και κάτω. Απεύχομαι την χρόνια ασθένεια και αδυναμία.

Ποιο ήταν το πιο αστείο περιστατικό που σου έχει συμβεί σε κηδεία;

Οι μακιγιέρ νεκρών δεν είναι επαγγελματικός κλάδος που έχει προσελκύσει ταλαντούχα άτομα. Γιαγιά αποβιώσασα με μακιγιάζ κεραμιδί ως Ντόλυ –μόλις ήρθα απ’ το ροντέο-Πάρτον εεεε…άστο, δεν περιγράφω άλλο.

Πεθαίνεις και στο κοινό της κηδείας σου βρίσκονται η Σαμπρίνα, η Αποστολία Ζώη και η Καλομοίρα. Ποια θα «ανέσταινες» καλλιτεχνικά για να σου τραγουδήσει;

Πωπώωωω… κάτι σας έχω κάνει μάλλον. Δεν εξηγείται αλλιώς τόσο μένος. Κάποιοι φίλοι επιμένουν πάντως ότι η Απ. Ζώη είναι καλή τραγουδίστρια.

Coca cola με γιουβαρλάκια, Σύριζα με ΑΝΕΛ, Champions League και ΑΕΚ. Ποιο ζευγάρι κατά σειρά ταιριάζει λιγότερο μεταξύ του;

Κάτω τα χέρια από τα γιουβαρλάκια εεεε…

Αξέχαστο περιστατικό On air από το ραδιόφωνο;

Πως χαλάς ΚΑΙ την επόμενη εκπομπή: προαναγγελία με χαλί το θέμα από τις 9 1/2 βδομάδες για την επόμενη (βαρέως έντεχνη, με ινδικές φούστες και σοβαρότατη) ραδιοφωνική παραγωγό πως τάχα μπαίνει στο στούντιο με διχτυωτά, με σέξυ βοηθήματα και ζαρτιέρες. Στο Ράδιο Ράδιο fm ο Σταρόβας κι εγώ το 1995—ακόμη αλλάζει πεζοδρόμιο η κοπέλα, όταν μας πετυχαίνει.

Ποια φιγούρα της πόλης σου λείπει από τα ερτζιανά;

Πολλές και πολλοί με ταλέντο μου λείπουν αλλά μου λείπει κυρίως φρεσκαδούρα άσε που δεν υπάρχει πια επαγγελματική ραδιοφωνική αγορά στην πόλη. Επί προσωπικού, μου λείπει η καλύτερη ραδιοφωνική παρτενέρ που είχα, αν και δεν πρόλαβε ν’ αφήσει το ίχνος που της άξιζε –άτιμη Αθήνα–, η Εύα Μπαλταγιάννη.

Από τι έχει καταφέρει να «αποδράσει» ο Στάθης την τελευταία 10ετία;

Ξέφυγα από την αγοραία αίσθηση του χρόνου. Μετρά αλλιώς πια ο χρόνος εντός μου και δεν είναι ηλικιακό το θέμα αλλά ζήτημα αξιολόγησης της κάθε στιγμής.

Αγαπημένο χρώμα για να επενδύσεις συνειδησιακά σε ένα ταμπλό Monopoly;

Έχετε ακούσει ότι βγήκε ΠΑΟΚ Μονόπολυ εεεε;

Με ποιον ήρωα της Disney πιστεύεις ότι θα έκανες κολλητή παρέα;

Με τον Σάλυ από το «Μπαμπούλας ΑΕ» και με τον Μπαζ Λάιτ Γίαρ από το “Toy Story” (Στο άπειροοοοο κι ακόμα παραπέρααααααααα…)

Alcohol is free;

Ναι, Alcohol is free αλλά αν είναι μπόμπα τα παγάκια;

Βίρνα Δράκου ή Γιάγκος Δράκος;

Προτιμώ, από τις ιστορίες για Δράκους, τις ιστορίες γι’ αρκούδες. Και τις έχω συναναστραφεί και μπορεί να πάρεις και κανένα Όσκαρ.

Τι σε φέρνει σε μεγαλύτερη αμηχανία, να ακούς τον Τσίπρα να μιλάει αγγλικά, τους ΑΝΕΛ να υπόσχονται κοινωνική πολιτική ή το «καλησπέρα, καλησπέρα» του Σταύρου Θεοδωράκη;

Σε αμηχανία έως και οργή με φέρνει μόνο η έλλειψη εθνικού σχεδίου για την επόμενη μέρα από όλους κι όχι μόνο από τους τρεις πολιτικούς που αναφέρετε. Εγώ νιώθω ντροπή, που είμαστε οι τελευταίοι υπό μνημόνιο Ευρωπαίοι. Οι πολιτικοί, που είχαν και έχουν να το διαχειριστούν, όχι;

Ποιο στίχο από τραγούδι σου θα έγραφες κρυφά στον τοίχο του σπιτιού του Βασίλη Λεβέντη;

Θα φανώ μεγαλόψυχος άσε που δε χαλαλίζω εύκολα τα απροστάτευτα στιχάκια μου. Επειδή ρυπαίνει επί σειρά ετών τ’ αυτιά μου ο Λεβέντης, να του ρυπάνω εγώ τον τοίχο; Αυτοδικία μου μοιάζει και επιτρέπεται μόνο σε περίπτωση ανωτέρας βίας και αναπότρεπτου κινδύνου και πάντα συνυπολογιζομένου του βάρους της απειλής.

Σε ποια από τις 59 ερωτήσεις που σου έκανα ένιωσες πιο αμήχανα και από τον Ολυμπιακό στο πρόσφατο παιχνίδι με την Άντερλεχτ;

Κωλώνει ο Φούντας ρε;

Credits:

Ιδέα/Κείμενο: Ευθύμιος Σαββάκης
Φωτογραφίες: Έλια Πατάγου